Café-møder

Jeg kommer gerne ud og holder café-møder på skoler og uddannelsesinstitutioner hvor vi snakker om Mindfulness i forhold til eksamens- og præstationsangst. Det kan være i forbindelse med eksamen, større opgaver eller prøver. Eller ved præstationsangst i forbindelse med konkurrencer og sport.
 
 
Trivsel
Accept
Nærvær
Teamwork
Livskvalitet
Øget sundhed
Kropsbevisthed
Stress reduktion
Øget koncentration
Styrket selvopfattelse
 
Mindfulness er en enkel, men effektiv måde til at gøre det muligt at møde livets udfordringer med større indsigt og overskud.
 
Kontakt mig HER eller ring på telefon: 26 24 28 32 hvis du ønsker en brochure om Mindfulness for virksomheder.

Eksamensangst

De fleste kender til svedige håndflader og nervøsitet inden man træder ind i eksaminationslokalet og trækker sit nummer!
 
Ved eksamensangst, hører der for langt de flestes vedkommende også andre symptomer med, som for eksempel tør mund og mankende hjerte. Og for de flestes vedkommende er det et nødvendigt onde der skal overståes så man kan få sit uddannelsesbevis eller lignende. For andre kan nervøsiteten blive så slam, at der udvikles en angast for selve det at gå til eksamen, for andre kan det udvikle sig til en eksamens-fobi, hvor man undgår uddannelsessystemet, for at undgå prøver og eksamener.
 
Symptomer på eksamensangst
Hvis man oplever at være eksamensangst, starter symptomerne et stykke tid før den egentlige prøve- eller eksamenssituation. I dagene eller ugerne op til dagen for prøven eller eksamen, kan det føles som om man allerede er igang med eksamineringen. Ved at fokusere på sig selv i en fastlåst situation hvor nervøsiteten og ubehag er styrende, fastholder man den forestående eksamen som noget meget negativt og ubehageligt som man skal tvinges igennem, og ikke kan slippe fri for. Symptomer på eksamensangst kan være; anspændthed, hjertebanken, rysten, ondt i maven, sommerfugle i maven, snurren i hænder, fødder og muskler, kvalme, åndedrætsbesvær og en stærk lyst til at flygte fra situationen.
 
Men hvorfor eksamensangst?
Hvorfor er det for nogle så slemt at gå til prøver og eksamener, hvorfor angst?
Mange mennesker der lider af eksamens- og præstationsangst, er ofte personer, som stiller meget høje krav til sig selv oma at være dygtig og præstere, og kunne hive gode karatktere hjem. Det er ofte personer, som har brug for at have struktur og kontrol over deres liv og kunnen. Der er en tendens til at flere piger end drenge lider af eksamensangst, men begge køn kæmper med det.
 
Hvad kan du gøre ved eksamensangst?
Hvis du lider af eksamensangst, eksamens-fobi eller er meget bekymret inden eksamen, er det en god ide at søge hjælp. Hos Mindfulness i Naturen tilbyder jeg kognitiv terapi og mindfulness, så du får hjælp til at styre og ændre dine tanker og din vurdering af situationen. Samtidig arbejder vi med at øge dit selvværd, så du ved, at uanset hvilken præstation du går fra eksamen med - så er du stadig god nok!
 
Et 6 ugers kursus i Mindfulness og Eksamensangst, indeholder blandt andet meditationer, yoga og mindfulness med fokus på selvtillid, afspænding og koncentration. Med mindfulnessteknikker øver vi os i betragte de negative tanker så vi ser at det blot er tanker og ikke den virkelighed der skal styre os. Med mindfulness og meditationstræning får du også et redskab du kan bruge før og under eksamen til at holde fokus og koncentration, samt berolige dig selv, hvis situationen bliver stressende.
 
BOOK en plads på næste hold der starter April 2020 - nærmere datoer følger! 
Pris for 6 gange inkl. materiale 995,-
 
For yderligere information og tilmelding, kontakt mig HER eller ring på telefon: 26 24 28 32.

Mindfulness og livsstil

Mindfulness handler om, at bruge din krops og dit sinds visdom til at håndtere stress, sygdom og smerte. Mindfulness er en træning i, at være bevidst om sin måde at tænke på, samt om fuld opmærksomhed og bevidst nærvær. Gennem meditation og nærværsøvelser lærer du at skærpe dine sanser, fastholde din koncentration og styrke dit nærvær. Styrkelsen af nærvær er en vigtig faktor overfor vores familie, kollegaer og medmennesker, men ikke mindst overfor os selv.

Med Mindfulness skaber vi sammen små åndehuller i en travl hverdag, så vi får en øget opmærksomhed på os selv, vores kollegaer og samarbejdspartnere, hvilket danner grundlag for sammen at skabe bedre resultater i en organisation i udvikling, hvor medarbejderne trives.

Forskning peger på, at Mindfulness og daglige mindfulnessøvelser, herunder blandt andet meditation, sænker stressniveauet i kroppen og forbedrer immunforsvaret, hvilket resulterer i mindre sygefravær. Derudover opnår man en øget koncentrationsevne - større kreativitet og glæde - mindre stress og frygt, til øget trivsel.
Mindfulness i Naturen  | Tlf.: 26 24 28 32